Mieszkania po home brandingu szybciej znajdują nabywców

Proces sprzedaży mieszkań i domów jest często czasochłonny. Ofert na rynku jest wiele, kupujący mają zatem w czym wybierać. Czasami nasza oferta może zagubić się pośród innych, warto zatem postarać się o jej wyróżnienie, aby w jak najkrótszym czasie znalazła ona nabywcę.

Kiedyś aby sprzedać mieszkanie robiło się jego zdjęcie i krótki opis – tak przygotowaną treść zamieszczało się w dziale ogłoszeń w gazetach. Dzisiaj sprzedaż mieszkań wygląda zupełnie inaczej. Ofert na rynku przybyło, kupujących również. Nowe są także techniki sprzedaży, które również stale się rozwijają. Jak więc zwrócić uwagę kupujących na naszą nieruchomość? Z pomocą przychodzi home branding, który można przyrównać do home stagingu. W obu przypadkach chodzi o uzyskanie jak najlepszego wizerunku nieruchomości. W przypadku home brandingu chodzi jednak dodatkowo o zbudowanie historii miejsca, sprzedanie produktu (nieruchomości), który zainteresuje większe grono potencjalnych nabywców.

Przygotowanie mieszkania na sprzedaż

Dużą rolę odgrywa to, do jakiej grupy docelowej będziemy kierowali naszą ofertę. Może bowiem okazać się, że znacznie szybciej znajdziemy nabywcę, jeśli spersonalizujemy naszą nieruchomość. Czy uważamy, że najlepiej sprawdzi się ona dla rodziny z dziećmi, czy może aktywnego singla?
Jeśli mieszkanie jest niewielkie, składa się z otwartych przestrzeni (np. połączenia kuchni z salonem lub jadalnią a w dodatku znajduje się w centrum, to warto skupić się na jej atutach skierowanych do singli lub studentów (bliskość centrum, duże otwarte przestrzenie, możliwość dowolnej aranżacji). Jeśli zaś nasze mieszkanie jest rozkładowe i ma kilka pokoi, a w dodatku okolica jest cicha, spokojna i zielona, to warto skierować ofertę do rodzin z dziećmi, zwracając ich uwagę na dużą liczbę pomieszczeń (czyli możliwość aranżacji na pokoje dziecięce), tereny rekreacyjne czy parki, które doskonale sprawdzą się na rodzinne spacery.

W pierwszej kolejności należy zacząć od odpowiedniego opisu. Wielu klientów ceni sobie mieszkania z ciekawą, barwną historią, którą mogliby opowiadać rodzinie i znajomym. Jeśli w historii naszego domu lub mieszkania jest coś, co barwnie wzbogaciłoby opis nieruchomości, warto to wykorzystać. Dla przykładu: sprzedając mieszkanie w kamienicy warto opisać historię jej powstania a także – jeśli mamy takie informacje – historię jej poprzednich lokatorów. Można pokusić się także o opis przeróbek dokonanych we wnętrzach, a także podkreślić, jakie elementy nawiązujące do historii zostały zachowane.

jak robić zdjęcia mieszkania na sprzedaż?

Ogromną rolę odgrywają rzecz jasna zdjęcia mieszkań – nie od dziś wiadomo, że kupujemy oczami. Zdjęcia powinny mieć dobrą jakość i zachęcać do przeczytania całego ogłoszenia. Również w tym przypadku istotne jest zwrócenie uwagi na naszą ofertę i wyłonienie jej spośród konkurencji. Ważne, aby zdjęcia prezentowały jasne, przestronne wnętrza. Powinny być one pozbawione rzeczy osobistych, takich jak ramki ze zdjęciami czy pamiątki z wakacji. Ważne, aby potencjalny kupujący mógł identyfikować się z mieszkaniem – wyobrazić sobie, jakby on w nim mieszkał. Jeśli elewacja budynku jest szczególnie atrakcyjna, to również warto ją sfotografować. Im więcej zdjęć, tym lepiej osoby zainteresowane mieszkaniem zobrazują sobie jego rzeczywisty wygląd.

Home branding może okazać się niezwykle pomocny w szybszej sprzedaży mieszkania. Warto więc wdrożyć jego zasady, aby nasza nieruchomość zyskała większe szanse na szybkie znalezienie nowego właściciela dla naszego mieszkania lub domu.

Magdalena Paluch

Dział Analiz WGN

Print Friendly, PDF & Email